Hızlı Render
4 posters
1 sayfadaki 1 sayfası
Hızlı Render
Hızlı Render
Eğer daha önceki rehberi bitirmedi iseniz, (Hızlı Modelleme rehberi), şimdi bitirin. Keep the same file open from that tutorial because we will be using it here.
Render, kameranızın açısından bakılarak alınan resmin görüntüsüdür. Bu görüntüde, çevre etkileri, ve sizin ayarlamalarınız göz önünde bulundurularak gerçeğe yakın bir resim üretilir. Bu render çok çabuk bitecektir, ancak, çalışmalarınız ne kadar karışık ve dolu oluırsa, render süresi buna göre uzayacaktır.
Renderin the Current Scene
Şimdi, ilk modelinizi ürettinizi, kuşkusuz, bunun çıktısını görmek isteyeceksinizdir. Render çabuk ve kolay. Object modunda olduğunuzdan emin olun (değilseniz Tab tuşuyla geçin.) Farenizi 3d penceresinin üzerinde tutarak F12 ye basın. Machintos OS X 10.4, ve Gnome masaüstü ortamlarında, Alt-F12 tuşlarına aynı anda basabilirsiniz Dashboard ve Gnome arama dialog kutusunun açılmasını önlemek için.
Eğer birden fazla işlemciniz varsa, render işleminizi hızlandırmanın bir yolu var. Bu durumda, burayı okumaya devam edin. Eğer, iki işlemciniz yoksa, bu paragrafı atlayın. F10'a basın, ve render ayarlarına gidin, alt sol köşede, "threads" butonu olacak. İlemcinizdeki çekirdeklerin sayısına göre, burada bulunan sayıyı değiştirin. (Örneğin, çift çekirdekli işlemciler için, buraya 2 girin) Şimdi tekrar render işlemini deneyin, bu kez dah hızlı bir şekilde bitecektir render işleminiz.
Aynı zamanda, menüden de Render > Render Current Frame seçeneği ile render işleminizi gerçekleştirebilirsiniz.
Render işleminizi istediğiniz zaman ESC tuşuna basarak durdurabilirsiniz. Farenizin render penceresinin üzerinde olması gerekmektedir.
(Eğer, yanlışlıkla, render penceresini Blender penceresinin altına koyduysanız, Windows'ta durum çubuğundan tıklayarak render penceresini üste alabilirsiniz, veya çoğu işletim sisteminde ALT + Tab tuşları ile aktif pencerenizi seçebilirsiniz. (CMD-~)Mac'ler için))
Bu render yaptığınız işlem dolayısıyla çabuk bitti. Her ne zaman isterseniz F12 tuşuna basarak render işlemini gerçekleştirebilirsiniz.
Eğer, nesneniz render işleminde tamamen siyah çıkıyorsa, muhtemelen ışık kaynağı eklememişsinizdir. Blender'ın bazı versiyonları, varsayılan görüntüde ışık eklemez, ve sizin eklemeniz gerekir. Işık eklemek için, object moduna geçin (Tab) ve sonra space tuşuyla nesne ekleme dialog kutusunu görüntüleyin, çıkan menüden Add > Lamp menüsünden seçeneklerden ne tür ışık kaynağı ekleyeceğinizi seçerek ışık kaynağını ekleyin. Işık kaynağını nesnenin içine eklemeyin, farenin sağ tulu ile ışığı seçerek, G tuşuna basarak herhangi bir yere taşıyın.
F12 - Render işlemini aktif olan kameraya göre yapar.
Render çıktısını kaydetme
Bazı durumlarda, render görüntünüzü kaydetmek isteyeceksiniz. 3d penceresinin üst kısmından, File > Save Image seçenekleri ile kaydedebilirsiniz, veya sadece F3'e de basabilirsiniz. Dosya dizini ile bir menü karşınıza çıkacak, üst kısımda, dosyayı kaydedecek olduğunuz yer, alt kısımda da, görüntünüze vereceğiniz isimi yazacagınız yer olacaktır. Unutmayın ki, Blender'ın 2.41'den önceki sürümlerinde, .jpg uzantısını yazmasanız, program kendisi de eklemeyecektir.
F3 - Render işlemi bitmiş ve görüntü hazırsa, Save Image (Resmi kaydet) dialog kutusunu açacaktır.
Eğer daha önceki rehberi bitirmedi iseniz, (Hızlı Modelleme rehberi), şimdi bitirin. Keep the same file open from that tutorial because we will be using it here.
Render, kameranızın açısından bakılarak alınan resmin görüntüsüdür. Bu görüntüde, çevre etkileri, ve sizin ayarlamalarınız göz önünde bulundurularak gerçeğe yakın bir resim üretilir. Bu render çok çabuk bitecektir, ancak, çalışmalarınız ne kadar karışık ve dolu oluırsa, render süresi buna göre uzayacaktır.
Renderin the Current Scene
Şimdi, ilk modelinizi ürettinizi, kuşkusuz, bunun çıktısını görmek isteyeceksinizdir. Render çabuk ve kolay. Object modunda olduğunuzdan emin olun (değilseniz Tab tuşuyla geçin.) Farenizi 3d penceresinin üzerinde tutarak F12 ye basın. Machintos OS X 10.4, ve Gnome masaüstü ortamlarında, Alt-F12 tuşlarına aynı anda basabilirsiniz Dashboard ve Gnome arama dialog kutusunun açılmasını önlemek için.
Eğer birden fazla işlemciniz varsa, render işleminizi hızlandırmanın bir yolu var. Bu durumda, burayı okumaya devam edin. Eğer, iki işlemciniz yoksa, bu paragrafı atlayın. F10'a basın, ve render ayarlarına gidin, alt sol köşede, "threads" butonu olacak. İlemcinizdeki çekirdeklerin sayısına göre, burada bulunan sayıyı değiştirin. (Örneğin, çift çekirdekli işlemciler için, buraya 2 girin) Şimdi tekrar render işlemini deneyin, bu kez dah hızlı bir şekilde bitecektir render işleminiz.
Aynı zamanda, menüden de Render > Render Current Frame seçeneği ile render işleminizi gerçekleştirebilirsiniz.
Render işleminizi istediğiniz zaman ESC tuşuna basarak durdurabilirsiniz. Farenizin render penceresinin üzerinde olması gerekmektedir.
(Eğer, yanlışlıkla, render penceresini Blender penceresinin altına koyduysanız, Windows'ta durum çubuğundan tıklayarak render penceresini üste alabilirsiniz, veya çoğu işletim sisteminde ALT + Tab tuşları ile aktif pencerenizi seçebilirsiniz. (CMD-~)Mac'ler için))
Bu render yaptığınız işlem dolayısıyla çabuk bitti. Her ne zaman isterseniz F12 tuşuna basarak render işlemini gerçekleştirebilirsiniz.
Eğer, nesneniz render işleminde tamamen siyah çıkıyorsa, muhtemelen ışık kaynağı eklememişsinizdir. Blender'ın bazı versiyonları, varsayılan görüntüde ışık eklemez, ve sizin eklemeniz gerekir. Işık eklemek için, object moduna geçin (Tab) ve sonra space tuşuyla nesne ekleme dialog kutusunu görüntüleyin, çıkan menüden Add > Lamp menüsünden seçeneklerden ne tür ışık kaynağı ekleyeceğinizi seçerek ışık kaynağını ekleyin. Işık kaynağını nesnenin içine eklemeyin, farenin sağ tulu ile ışığı seçerek, G tuşuna basarak herhangi bir yere taşıyın.
F12 - Render işlemini aktif olan kameraya göre yapar.
Render çıktısını kaydetme
Bazı durumlarda, render görüntünüzü kaydetmek isteyeceksiniz. 3d penceresinin üst kısmından, File > Save Image seçenekleri ile kaydedebilirsiniz, veya sadece F3'e de basabilirsiniz. Dosya dizini ile bir menü karşınıza çıkacak, üst kısımda, dosyayı kaydedecek olduğunuz yer, alt kısımda da, görüntünüze vereceğiniz isimi yazacagınız yer olacaktır. Unutmayın ki, Blender'ın 2.41'den önceki sürümlerinde, .jpg uzantısını yazmasanız, program kendisi de eklemeyecektir.
F3 - Render işlemi bitmiş ve görüntü hazırsa, Save Image (Resmi kaydet) dialog kutusunu açacaktır.
En son tarafından Paz Şub. 17, 2008 6:41 pm tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi
güzel çidden
ben aradım aradım burada bulabildim blanderle ilgili turkce bilgileri
mikayil- NewComer
- Mesaj Sayısı : 2
Puan :
Kayıt tarihi : 13/02/08
Yakında yeni çeviriler...
Şu anda diğer blender dersleri de çevirmenlerimiz üyelerimiz tarafından türkçeye çevrilmektedir. Çok yakında forumda yayınlanacaktır. Çalışmalarınızda başarılar...
Geri: Hızlı Render
Gnome İşletim sistemi değildir.....Machintos OS X 10.4, ve Gnome işletim sistemlerinde....
Gnome, Unix ve Unix benzeri işletim sistemleri için geliştirilen bir masaüstü ve geliştirme ortamıdır.
Kaynak: http://tr.wikipedia.org/wiki/GNOME
İlgili metin, "Machintos OS X 10.4, işletim sisteminde ve Gnome masaüstü ortamında" şeklinde yazılırsa doğru olur.
DeFault- NewComer
- Mesaj Sayısı : 7
Puan :
Kayıt tarihi : 02/01/08
Geri: Hızlı Render
hocam çok teşekkürler emeğinize sağlık.
ali nogay- NewComer
- Mesaj Sayısı : 3
Puan :
Kayıt tarihi : 08/03/08
1 sayfadaki 1 sayfası
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz